A programnak testet adó DVD korong szinte még friss, ropogós volt, de már el is kezdődött a ralidömping elengedhetetlenül velejáró folyamata, a játékosokat két táborra osztása. A fő konkurens, a Richard Burns Rally szimulátor a javából, ezzel szemben a CMR éppen aktuális verziója megmaradt az arcade jellegnél, amelynek talán eddigi sikereit is köszönheti. A felől semmi kétség, hogy a maga nemében továbbra is egyeduralkodó marad a játék, hiszen a másik újdonsült trónkövetelő (Xpand Rally) finoman fogalmazva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel szemben a Colin McRae Rally 2005-ben csupa pozitív változást fedezhetünk fel a 04-es verzióhoz képest. Egy sereg új autó, egy új ország és egy fantasztikusan izgalmas és hosszú karrier mód, melyben megbarátkozhatunk a sokféle autó különböző kategóriáival.
Az alapvetés megmaradt az elődből, így továbbra is alkalmunk van kipróbálni az első-, hátsó-, valamint a négykerékhajtású járműveket. Az elődben ugyan bőven előfordultak WRC-k és Super 1600-os autók, de a hátsó kerekek hajtását csak egy bónuszautónál volt lehetőségünk kipróbálni. Most végre bővelkedünk „hátulhajtányos” vasakban, amelyek palettáját olyan legendák színesítik, mint Alfa Romeo GTV, MGC Sebring, Ford Sierra Cossworth és a Renault Clio brutális v6-os farmotoros halálosztója. Az összekerékhajtású autók palettája is bővült. Az eddigi WRC-legendák (Mitsubishi Lancer EVO VIII, Citroën Xsara, Peugeot 206, Subaru Impreza, Ford Focus) mellé bekerült néhány szokatlannak mondható modell.
A csodaszépen lemodellezett autókkal még szebb környezetben autózhatunk, mint a 04-es verzióban. Csillogó napfény, szakadó eső, a szélvédőn „szétguruló” esőcseppek, a sárral beterített autók növelik a játék élvezeti értékét. Az autók sérülése már nem csupán a lebontható és külön-külön sérülő elemek, hanem a lekopó festés látványa miatt is részletesebb és realisztikusabb, szinte minden eddiginél. Gépjárművünket persze ebben az epizódban sem rongálhatjuk büntetlenül. A sérülések a teljesítmény és a kezelhetőség rovására mennek. Ebben a fejezetben viszont végre sikerült egy hasznos újdonsággal felruházni kedvenc játékunkat. Egyértelmű jelzésen értesülhetünk a különböző alkatrészek állapotáról a képernyő bal-alsó sarkában a kis autót ábrázoló skiccen. Itt sárgából pirosba átmenő színek mutatják a motor, a váltó, a gumik, a hűtő, a futómű és a külső elemek sérülésének mértékét. Emellett megmaradt természetesen a fordulatszámmérőbe „elrejtett” figyelmeztető jelzés, amely a turbó- és olajnyomás esését, valamint a vízhőmérséklet vészes emelkedését ajánlja figyelmünkbe. Hasznos relatíve sűrűn rápillantanunk ezekre a műszerekre, mert az autóra vigyáznunk kell, ha jó eredményt akarunk elérni, ilyen módon, ha látjuk, hogy a gumikat pirosnak jelzi a kis műszerünk, akkor érdemes kerülni a hirtelen kormánymozdulatokat a továbbiakban, hiszen akkor már csak pillanatok kérdése lehet, hogy mikor robban le a felninkről.
Természetesen az előző részekben megszokottakhoz hasonló módon – általában két gyorsasági szakasz után – helyezkednek el a szervizparkok, ahol a már megszokott 60 perccel kell gazdálkodnunk a különböző alkatrészek kijavításához. Ugyanitt informálódhatunk a következő gyorsasági szakaszok útvonaláról és a várható időjárási viszonyokról. A CMR 04-ben gyorsasági szakaszonként fix időjárási jellemzőket figyelhettünk meg, így nem érhetett meglepetés. Ezzel szemben a 2005-ös verzióban már véletlenszerűen változnak a természeti csapások. Persze Görögországban nem találkozunk hóeséssel, de esőre számítani lehet. Ilyenkor egészen más arcát mutatja egy-egy gyorsasági szakasz, sőt, egész más vezetési technikát igényel egy esős pálya a raliban is. Ezzel a ravasz húzással akár úgy is vehetjük a dolgot, hogy a fejlesztők tulajdonképpen megduplázták a rendelkezésre álló szakaszok számát, nem is beszélve az újdonságként megjelenő Németországot.
Az új országban murva, sár és aszfalt kihívásainak kell megfelelni. Meglehetősen sajátos a pálya, jellemző kanyarokkal és környezettel. Nagy gyakorisággal fordulnak elő szűk átjárók, út szélét jelző betonkockák és tempós kanyarok is. A szőlőültetvények mentén gyakran jelentkező szűk és rövid hidakon való átkelés általában nem könnyű, hiszen ezeket jellemzően 90 fokos kanyarokkal egybekötötten kell megoldanunk. A híd szélén beton van, amely komoly károkat okoz az autóban. Hasonlóan jellemző motívuma a Colin 2005-féle Német Rallynak a kis falvakon való keresztülszáguldás. Javasolt a házak falait minél messzebb elkerülni, mert ha beleszáguldunk egybe, komoly másodpercekre ottrekedhetünk, ami bizony kiélezett versenyben sorsdöntő lehet. Természetesen a további tereptárgyakat is ajánlatos elkerülni! Fákat ugyan még mindig nem csavarhatunk ki, de kellő tempóval kidönthetők az útjelző táblák és az útszéli bóják is. Apró érdekesség, ami inkább grafikai jellemző, hogy az általunk telibe talált fa leveleket hullajt az ütközés hatására. Ez ugyan nagyon szép, és a játékosoknak tetszik, én mégis inkább afféle gyakorlás alkalmával gyönyörködöm benne, amikor nem lényeges az időeredmény.
Nehéz fokozatban a játék még az elődjénél is brutálisabb. Behozhatatlan hátrányt szerezhetünk akár egy gyorsasági szakaszon is, ha nem érezzük meg azonnal az adott ország szakaszaira vonatkozó helyes vezetési technikát. Ez különösen nehéz lehet az újdonságként jelentkező karrier módban, hiszen vannak olyan versenysorozatok, ahol egy országban csak egy gyorsasági szakasz vár bennünket. A karrier mód afféle kis bajnokságok sorozata. Pontozásos alapon bírálják el teljesítményünket, és eredményünk függvényében szerezhetünk új autókat a további száguldásainkhoz az ugyancsak kinyert következő versenysorozatokra. Karrier módban van lehetőségünk fejleszteni az adott autó fékjét, váltóját, motorját, futóművét és kipufogórendszerét is. A CMR 04-hez hasonlóan sorsdöntő lehet egy-egy autót a lehető legtöbb fejlesztéssel ellátni.
Egyenlő esélyekkel indulunk viszont többjátékos módban az ellenfeleinkkel. Persze az internetes játékban már szokásos, hogy emberfeletti időket produkálnak kevésbé becsületes játékosok, de ennek ellenére élvezhető és játszható.
Nagyszerű karácsonyi ajándék és örökzöld játék lehet tehát a Colin McRae 2005. Az arcade autóversenyek nagy barátainak igazi csemege és kötelező anyag.